نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 16:02

بیش از ۲۰ هزار گردشگر نوروزی از سد زاینده رود اصفهان بازدید کردند

اصفهان- مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ از بازدید بیش از ۲۰ هزار گردشگر از سد و تأسیسات سد زاینده رود اصفهان در ایام تعطیلات نوروز امسال خبرداد.

سید مجتبی موسوی نایینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ایام نوروز امسال بیش از ۲۰ هزار و ۷۸۵ نفر از مهمانان نوروزی از سد و سازه سد زاینده رود اصفهان بازدید و از فضای سبز آن استفاده کردند.

وی افزود: با توجه به عملیات و اقدامات انجام شده برای فضای سبز، نظافت عمومی، پارکینگ و … رضایت حداکثری میهمانان نوروزی از این خدمات به دست آمد.

موسوی نایینی خاطر نشان کرد: با بستر سازی مناسب امسال بیش از ۹ هزار و ۹۶۰ نفر در بیشه اطراف سد زاینده رود اسکان داشتند.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ اضافه کرد: بازدید از سدهای اصفهان از جمله برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر زمینه حضور گردشگران استانی و خارج استانی را در این استان فراهم کرده است.

موسوی نایینی با بیان این که هیچ گونه حادثه‌ای در این بازه رخ نداد، اظهار کرد: خوشبختانه حراست و مراقبت‌های لازم به صورت شبانه روزی در این بازه‌ی زمانی برای حفاظت از تأسیسات، محیط زیست و امنیت مردم به خوبی صورت پذیرفت و لازم می‌دانم از کلیه عوامل دست‌اندرکار و نیز بازدیدکنندگان گرامی که به خوبی همکاری داشتند، تقدیر کنم.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ افزود: در راستای ارتقا کیفیت خدمت رسانی در آینده نظرسنجی بر خط انجام و نظرات بازدیدکنندگان گرامی در قالب تارنما و بارکد طراحی شده دریافت شد.

وی خاطرنشان کرد: دریچه‌های سد زاینده رود بامداد ششم فروردین ماه به منظور توزیع آب برای آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان باز شد و ذخیره سد زاینده‌رود امروز به ۴۱۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ اضافه کرد: ورودی به سد ۷۳ متر مکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۶۰ مترمکعب بر ثانیه است.

موسوی نایینی تصریح کرد: ذخیره کنونی سد زاینده رود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۴۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود با بیان اینکه اکنون ۳۴ درصد از ظرفیت سد زاینده رود پُر است، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۶ درصد سد خالی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1127398

مهمترین اخبار ایران و جهان: