نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 16:36

آمار مسافر نوروزی خراسان رضوی به بیش از 10 میلیون نفر رسید

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در نشست پایانی قرارگاه مرکزی زائران نوروزی که در هتل فرهنگ و هنر در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته ۴۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر ورودی به استان داشتیم و در مجموع ۱۳۳ هزار و ۱۶۱ نفر از ظرفیت اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند. در اسکان مدارس نیز نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشتیم. 

وی افزود: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر ورودی به استان داشتیم که در نهایت به مشهد و زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند. این رقم در سال گذشته از ۱۰ اسفند تا ۱۵ فروردین ۸ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۳۳ زائر بوده است. ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ نفر نیز به استان وارد شدند.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه کمترین جابه‌جایی با حمل‌ونقل هوایی به میزان ۳ درصد بوده است، عنوان کرد: حمل‌ونقل ریلی ۵ درصد، جاده‌ای عمومی ۶ درصد و جاده‌ای شخصی ۸۶ درصد بوده است. در حوزه سفر‌های جاده‌ای عمومی ۴۴ هزار و ۸۲۳ سفر، در حوزه وسایل نقلیه شخصی ۲ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۹۸ سفر، در حوزه ریلی ۱۱۴۰ رام قطار و تردد و در حوزه هوایی نیز ۲۰۹۴ حمل‌ونقل هوایی بوده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین ورودی‌های این ایام مربوط به تردد‌های مسیر شمال استان است. توانستیم دوره خوبی را از میزبانی زائران پشت سر بگذاریم. هنوز در حوزه اطلاع‌رسانی مشکلاتی داریم و نیازمند حضور رسانه ملی در این زمینه هستیم. در خدمات جاده‌ای اشکالات ما واضح است، باید در حوزه سرمایه‌گذاری، نظارت و استاندارد‌های خدمت برای زائران اقداماتی انجام دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125498

مهمترین اخبار ایران و جهان: