نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 17:00

آزمون هیئت رئیسه برای انتخاب «بهترین گزینه» در «بهترین زمان»/ فردا کسی به یاد نیمکت تیم ملی خواهد بود؟

«بهترین گزینه» باید در «بهترین زمان» ممکن انتخاب شود و در صورتی که یکی از دو مورد یاد شده رعایت نشود، نمی‌توان امید زیادی به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی قرار است صبح فردا (سه شنبه) برگزار شود که تیم ملی ایران مدت‌هاست در بلاتکلیفی به سر می‌برد و طبق دستور جلسه اعلامی، موضوع مهم انتخاب سرمربی در دستور کار جلسه فردا قرار ندارد!

در دستور جلسه مسائلی چون، بحث و بررسی درباره آیین‌نامه مالی و معاملاتی فدراسیون، بررسی آیین‌نامه پاداش فدراسیون، درخواست پاداش صعود تیم زیر 17 سال،‌ بررسی گزینه‌های تیم‌های ملی بانوان،  بررسی و تعیین تاریخ مجمع فدراسیون و اصلاح اساسنامه هیئت‌های استانی آمده ولی خبری از تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی فوتبال بزرگسالان نیست.

این در حالی است که بیش از یک ماه از پایان کار ایران در جام جهانی 2022 قطر می‌گذرد و مسابقات جام ملت‌های آسیا که سال آینده قرار است برگزار شود، در پیش است ولی هنوز فدراسیون تصمیمی برای کادر فنی تیم ملی نگرفته است. بسیاری از تیم‌‌‌های حاضر در جام جهانی بعد از اتمام این مسابقات درباره نیمکت تیم‌شان تصمیم‌گیری کردند؛ یا سرمربی قبلی را حفظ کردند یا مربی جدید به کار گرفتند و یا اقدام حداقلی در این راستا انجام دادند ولی این اتفاق در ایران رخ نداده است.

این روز‌ها خبر از توافق تیم ملی قطر با کارلوس کی‌روش شنیده می‌شود ولی واضح است که یک خط فکری قدرتمند در فدراسیون فوتبال کماکان با وجود نتایج ضعیف این مربی، به دنبال حفظ او است. برخی پیشنهاد قطر به کی‌روش را بازی رسانه‌ای می‌دانند و در سوی دیگر عده‌ای دیگر اعتقاد دارند که گزینه‌ای بهتر از کی‌روش برای حضور در جام ملت‌ها وجود ندارد. در حالی که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نام چند گزینه از جمله کارلوس کی‌روش، برانکو ایوانکوویچ، امیر قلعه‌نویی، علی دایی و فرهاد مجیدی را برای هدایت تیم ملی ایران در جام ملت‌ها مطرح کرد اما با این وجود هنوز استراتژی فدراسیون فوتبال برای این موضوع مشخص نیست. حتی هنوز مشخص نیست که سرمربی بعدی تیم ملی قرار است ایرانی باشد یا خارجی. اگر خارجی است، مربی بعدی تیم ملی از بین نفراتی که قبلاً در ایران کار کرده‌اند خواهد بود یا اینکه چهره جدیدی به فوتبال ایران خواهد آمد؟

با همه این اوصاف نشست هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال فردا قرار است بدون پرداختن رسمی به این موضوع مهم و حیاتی برگزار شود. البته بعید است در این شرایط اعضای هیئت رئیسه  پیگیر موضوع مهم انتخاب سرمربی نشوند و حرفی از وضعیت کادر فنی تیم ملی به میان کشیده نشود. زمان به سرعت برای تیم ملی ایران می‌گذرد و فدراسیون باید هرچه زودتر سرمربی جدید تیم ملی را انتخاب کند.

لیگ‌های ایران و دنیا در حال برگزاری است و سرمربی تیم ملی باید هرچه زودتر روند بررسی بازیکنان و برنامه‌های آماده‌سازی تیم را در دستور کار قرار دهد. باید از گذشته درس گرفته شود و همه چیز را به دقیقه 90 محول نکرد. «بهترین گزینه» باید در «بهترین زمان» ممکن انتخاب شود و در صورتی که یکی از دو مورد یاد شده رعایت نشود، نمی‌توان امید زیادی به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های 2023 با وجود تیم‌های قدرتمند کره، ژاپن، عربستان، استرالیا، قطر و ... داشت. باید دید فردا که قرار است جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شود، کسی از اعضا یادی از نیمکت تیم ملی  می‌کند؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 950410

مهمترین اخبار ایران و جهان: