نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 11:07

کره شمالی اقدام آمریکا در پمپاژ سلاح به اوکراین را محکوم کرد

"کیم یو جونگ" خواهر رئیس کره شمالی با اشاره به اینکه آمریکا با پمپاژ سلاح به اوکراین به بی ثباتی در جهان دامن می‌زند، ابراز اطمینان کرد که تجهیزات نظامی غربی ارسالی به کی‌یف، "در مقابل روحیه جنگنده و قدرت ارتش و مردم روسیه به آهن پاره تبدیل می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "کیم یو جونگ" خواهر رئیس کره شمالی، کیم جونگ اون  ابراز عقیده کرده که روسیه قادر است به راحتی تسلیحات نظامی غربی ارسال شده به اوکراین را نابود کند. 

وی که سمت معاونت کمیته مرکزی حزب کارگران این کشور را نیز برعهده دارد، روز جمعه در این باره گفت: من تردیدی ندارم که هر سلاحی که ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به آن افتخار می کنند در مقابل روحیه جنگندگی، میهن پرستی، قدرت معنوی و قدرت تزلزل ناپذیر ارتش و مردم قهرمان روسیه کاملاً سوخته و به آهن پاره تبدیل خواهد شد. 

سخنان وی توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شده است.

کیم یو جونگ گفت: «ایالات متحده با پمپاژ تسلیحات نظامی فراوان به اوکراین، «خود را در ادامه اقدامات تحریک آمیز در رویدادهای بی‌ثبات جهانی» متمایز کرده و اخیراً با اظهارات رسمی در مورد ارسال تانک‌های خود به اوکراین، رویکردهای تقابلی خود علیه روسیه و تلاش برای شکست این کشور را بطور واضح نشان داده است.» 

به عقیده وی، ایالات متحده که به اوکراین تسلیحات می فرستد، تشدید درگیری نظامی در این کشور را تحریک کرده و باعث گسترش بی ثباتی در جهان خواهد شد. خواهر رهبر کره شمالی تاکید کرد که ایالات متحده تهدیدی برای امنیت استراتژیک روسیه است.

خواهر کیم جونگ اون افزود: « نیروهای ائتلاف امپریالیستی هر چقدر هم که خشمگین باشند، نمی توانند روحیه قهرمانی ارتش و مردم روسیه را که دارای میهن پرستی بالا، استقامت و قدرت معنوی استوار هستند، را در هم بشکنند. ما همیشه در کنار ارتش و مردم روسیه که برای حفظ حاکمیت و امنیت کشور ایستادگی می‌کنند، در یک سنگر خواهیم بود.»

پیش از این، در اواخر سال گذشته میلادی، در واکنش به برخی ادعاها درباره ارسال مهمات نظامی از سوی پیونگ یانگ به روسیه، یکی از مقامات وزارت خارجه کره شمالی، روس‌ها را پیگیرترین مردم جهان نامید که قادر هستند بدون کمک نظامی خارجی از کشور دفاع کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1002054

مهمترین اخبار ایران و جهان: