نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 22:42

جمشیدی: اقدام مجرمانه یک فرد نمی‌تواند مخل روابط ایران و آذربایجان باشد

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوهای سازنده‌ بین مقامات ایران و آذربایجان، اظهار داشت: اقدام مجرمانه ناشی از انگیزه‌های شخصی یک فرد نمی‌تواند مخل روابط برادرانه و تاریخی ایران و آذربایجان باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور طی توئیتی نوشت: پیرو دستور رئیس‌جمهور به وزرای خارجه و اطلاعات برای بررسی ابعاد حادثه در سفارت آذربایجان و اطلاع‌رسانی به طرف آذری، امروز گفتگوهای سازنده‌ای بین مقامات مربوطه دو طرف انجام شد.

وی همچنین تاکید کرد: اقدام مجرمانه ناشی از انگیزه‌های شخصی یک فرد نمی‌تواند مخل روابط برادرانه و تاریخی ایران و آذربایجان باشد.

به گزارش فارس، سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز (جمعه، 7 بهمن) مورد حمله مسلحانه فردی با اسلحه کلاشینکف قرار گرفت که در این حادثه، طبق آنچه که سفارت این کشور اعلام کرده است، رئیس حراست سفارت باکو به قتل رسیده است. همچنین دو محافظ سفارتخانه نیز در ورودی ساختمان در این حمله زخمی شده‌اند.

آیت‌الله رئیسی بلافاصله پس از شنیدن این خبر ناگوار دستور بررسی همه‌جانبه موضوع را صادر و مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت، ملت و بازماندگان دیپلمات جانباخته اعلام و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1001554

مهمترین اخبار ایران و جهان: