نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 08:52

شانس تمامی مدعیان در چرخه انتخابی کشتی یکسان است

برترین فرنگی‌کار رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور معتقد است با اجرای چرخه انتخابی، شانس ملی‌پوش شدن به تمامی مدعیان داده خواهد شد تا عادلانه به هدف‌شان برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، امین کاویانی‌نژاد چندی پیش موفق شد ضمن کسب مقام نخست رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی کشور در وزن ۷۷ کیلوگرم، عنوان برترین کشتی گیر این مسابقات را نیز از آن خود کند.

این فرنگی‌کار مدعی و آینده‌دار اندیمشکی که در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کاری به گذشته و اتفاقات آن زمان ندارم ولی معتقدم با اجرای عادلانه چرخه انتخابی برای رویدادهای سال ۲۰۲۳ تمامی مدعیان می‌توانند به روشنی مسیر خود را تا رسیدن به دوبنده تیم ملی ببینند و برای رسیدن به هدفشان تلاش کنند. مطمئناً دیگر هیچکدام از مدعیان بلاتکلیف نخواهد ماند و همه آنها در شرایطی یکسان رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: با اجرای چرخه انتخابی در کشتی فرنگی شرایطی فراهم می‌شود که من و دیگر مدعیان تیم ملی می‌دانیم باید از کدام مسابقه برای رسیدن به تیم ملی استارت بزنیم و چه نتیجه و چه عملکردی می‌تواند ما را به خواسته‌مان برساند. این بدان معناست که به خوبی می‌دانیم حریفانمان چه کسانی هستند و باید در چه میدانی با آنان سرشاخ شویم. این مساله می‌تواند نوعی آرامش ذهنی و روحی را به ما بدهد تا با خیالی آسوده برای آینده تصمیم بگیریم و تلاش کنیم.

کاویانی نژاد در خصوص عملکرد دور از انتظارش در مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی نیز گفت: تمریناتم را برای حضوری هر چه بهتر در رقابتهای قهرمانی کشور برنامه ریزی کرده بودم و در حالی در فینال لیگ برتر کشتی گرفتم که در فشار تمرینات بودم. طبیعتاً با این فشار نتوانستم آنطور که باید و شاید در لیگ برتر عمل کنم و در واقع فشار سنگین تمرینات باعث شکست کم در فینال لیگ برتر شد.

قهرمان وزن ۷۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی کشور در پایان در واکنش به این موضوع که آیا شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را دارد یا خیر، گفت: من در وهله اول تابع نظر و دستورات کادر فنی تیم ملی هستم و در هر میدان و تورنمنتی که آنها بگویند معیار انتخاب تیم آسیایی است، شرکت خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین کاویانی نژاد در شرایطی قهرمان وزن ۷۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی کشور شد که مدعیان پر تعدادی در این وزن به میدان رفتند و او توانست با کسب ۶ پیروزی و از دست دادن تنها ۲ امتیاز به عنوان قهرمانی برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957954

مهمترین اخبار ایران و جهان: