نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 18:34

نگرانی وزارت دفاع انگلیس از «آموزش نظامی در مدارس روسیه»

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که بازگشت آموزش‌ نظامی در مدارس روسیه، فضای نظامی‌سازی فزاینده در این کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که بازگشت آموزش‌های نظامی اولیه در مدارس متوسطه روسیه، فضای نظامی‌سازی فزاینده در این کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش وبگاه «صدای آمریکا» آموز نظامی برای مدارس متوسطه در ماه سپتامبر اجباری می‌شود. روسیه در ماه دسامبر گذشته آموزش اجباری مشابهی را برای دانشجویان دانشگاه نیز اعلام کرد.

وزارت دفاع انگلیس در این باره اعلام کرده که بازگشت برنامه درسی نظامی به مدارس روسیه احتمالا تداعی از اتحاد جماهیر شوروی است که برنامه درسی نظامی مشابهی برای مدارس داشت.

«سرگئی کراوستوف» وزیر آموزش روسیه اخیرا گفته بودکه آموزش‌های نظامی از سپتامبر ۲۰۲۳ به مدارس روسیه بازخواهند گشت. این آموزش شامل موارد احتمالی برای مقابله با حمله شیمیایی یا اتمی، کمک‌های اولیه و تجربه کار با اسلحه «کلاشینکف» است.

 

این آموزش قصد دارد دانش‌ آموزان را با مهارت‌های نظامی با نزدیک شدن به سن خدمت اجباری آماده کند و میزان پذیرش را برای بسیج و خدمت اجباری افزایش دهد. این ابتکار بخشی از پروژه القای ایدئولوژی میهن پرستی در روسیه است.

دولت روسیه اخیرا نیز دستور داد تا به والدین دانش‌آموزان در بخش‌های تحت کنترل در اوکراین کمک مالی پرداخت شود. کرملین به والدین کودکان بین ۶ تا ۱۸ سال در مناطق تحت کنترل روسیه در «دونتسک»، «لوهانسک»، «زاپوریژژیا»، «خارکی‌یف‌‌» و «خرسون»  ۱۰۰۰۰ روبل (۱۶۷ دلار) کمک  تحصیلی پرداخت خواهد کرد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی  خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.  پوتین در تیر ماه  با صدور فرمانی اعطای سریع شهروندی روسیه را شامل حال تمام اتباع مناطق اوکراینی تحت تسلط روسیه کرد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1005710

مهمترین اخبار ایران و جهان: