نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 12:17

آمریکا درباره حادثه برفراز دریای جنوبی چین، حقیقت را تحریف می‌کند

به‌دنبال ادعای آمریکا درباره عبور یک جنگنده چینی از فاصله ۳ متری یک هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز آب‌های جنوبی چین، وزارت دفاع پکن، واشنگتن را به تحریف حقایق متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تیان جونلی، سخنگوی فرماندهی جبهه جنوبی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا درباره حادثه در نزدیکی جزایر مورد مناقشه «پاراسل» در دریای جنوبی چین، افکار عمومی را منحرف کرده است.

جونلی تاکید کرد که هواپیمای آمریکایی قوانین بین‌المللی را نقض کرده و هشدارهای مکرر چین را نادیده گرفته و با پیشروی خطرناک، امنیت جنگنده‌ و خلبانان چینی را به خطر انداخته است.

وی افزود: آمریکا در تلاش برای گیج کردن مخاطب بین‌المللی، عامدانه افکار عمومی را منحرف می‌کند. به جد از طرف آمریکایی می‌خواهیم که اقدامات و تحرکات نیروی دریایی و هوایی در خط مقدم را محدود کرده و به قوانین و توافقات بین‌المللی مربوطه پایبند مانده و از بروز سوانح هوایی و دریایی جلوگیری کند.

ارتش آمریکا پنجشنبه هفته گذشته مدعی شد که در پی عبور یک جنگنده J-۱۱ نیروی دریایی چین از فاصله سه متری یک هواپیمایی شناسایی بوئینگ RC-۱۳۵، خلبان آمریکایی مجبور به مانور هوایی و فرار میلیمتری شده و حالا وزارت دفاع چین، آمریکا را به نقض قوانین بین‌المللی و تحریف واقعیت متهم کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 947310

مهمترین اخبار ایران و جهان: