نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 13:15

صدر اعظم آلمان: جنگ اوکراین طولانی خواهد بود

صدر اعظم آلمان با تاکید بر لزوم جلوگیری از وقوع جنگ بین ناتو و روسیه، پایان سریع جنگ اوکراین را پیش بینی نکرده و آن را جنگی طولانی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان بر این عقیده است که آلمان حتی با تحویل تانک های جنگی لئوپارد به اوکراین نیز به یک طرف جنگ تبدیل نشده است.

وی شب گذشته در پاسخ به سوالی در این باره در گفتگویی با زد دی اف گفت: "نه، مطلقاً این طور نخواهد بود." شولتز این تحویل را نشانه آشکاری از همبستگی با اوکراین و همچنین پیامی روشن به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دانست مبنی بر اینکه جنگ امپریالیستی او موفقیت آمیز نخواهد بود. او گفت: روسیه باید در هدف خود برای تحت سلطه در آوردن اوکراین شکست بخورد و این کشور باید از حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع کند.

وی در عین حال گفت که باید همیشه مراقب باشیم که به یک طرف جنگ تبدیل نشویم.

صدراعظم آلمان تاکید کرد: نباید بین روسیه و ناتو جنگی رخ دهد. وی تاکید کرد که او برای آن دست به هر کاری خواهد زد. وی در همین راستا دوباره از گفتن عبارت اوکراین باید در این جنگ پیروز شود اجتناب کرد.

دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه به اوکراین وعده 14 تانک لئوپارد 2 از ذخایر ارتش خود را داد. کشورهای دیگر مانند ایالات متحده نیز اکنون می خواهند تانک های جنگی را به کی یف تحویل دهند.

شولتز بار دیگر از موضع صبورانه خود در مورد تحویل تسلیحات به اوکراین دفاع کرد. وی افزود: مردم هر شب تلویزیون تماشا می کردند به این امید که دولت و صدراعظم آلمان خونسردی خود را حفظ کنند. من می توانم به آنها اطمینان دهم: اینطور بود و همینطور خواهد ماند.

صدراعظم آلمان همچنین با این تصور که آلمان با اقدامات خود خود را در سطح بین‌المللی منزوی کرده است، مخالفت کرد. وی تاکید کرد: هیچ اعتمادی هم از بین نمی رود. همه می دانند که آلمان کمک بزرگی به اوکراین می کند. بسیاری از متحدان اروپا و گروه 7 این را به خوبی درک می کنند.

پس از تصمیم گیری در مورد تحویل تانک های جنگی در اوکراین، شولتز امیدوار است که نظم بیشتری در ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی ایجاد شود. وی گفت: شاید امروز نیز به این موضوع کمک کرده است که برخی در آینده به آنچه می گویند فکر کنند. صدراعظم آلمان همچنین تاکید کرد که هیچ اختلافی در داخل دولت فدرال در مورد تانک جنگی وجود ندارد و دولت در رویکرد خود کاملاً اتفاق نظر دارد.

اولاف شولتز همچنین انتظار دارد که جنگ طولانی در اوکراین رخ دهد. وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: متاسفانه، جنگ به سرعت پایان نخواهد یافت. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در محاسبات اشتباه خود انتظار داشت که غرب برای مدت طولانی از اوکراین حمایت نخواهد کرد.

وی افزود: این به پوتین بستگی دارد که با خروج نیروهای روسیه از اوکراین به این جنگ پایان دهد.

کشور آلمان روز گذشته تحت فشارهای بین المللی بالاخره با ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین موافقت کرد.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که این تصمیم در راستای حمایت از اوکراین با بیشترین توان است و همچنین برلین طبق رفتار هماهنگ بین‌المللی عمل می‌کند.

در بیانیه صدراعظم آلمان آمده است که هدف ایجاد سریع دو گردان با تانک‌های لئوپارد 2 برای اوکراین است و در ابتدا 14 فروند از انبار برلین به کی‌یف عرضه خواهد شد.

پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هم اعلام کرد که اولین واحدها می توانند ظرف سه ماه به اوکراین برسند. به گفته وی آموزش سربازان اوکراینی نیز قرار است در آینده نزدیک آغاز شود.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در گفتگویی با آ ار دی تحویل تانک‌های آلمانی لئوپارد به اوکراین را بدون جایگزین توصیف کرد. پیستوریوس تاکید کرد اوکراین باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند با روسیه بجنگد و هیچ جایگزینی در این زمینه وجود ندارد. این مقام آلمانی افزود که از اینکه این تصمیم گرفته شده است، خیالش راحت است.

پیستوریوس این موضوع را رد کرد که تحویل تانک ها آلمان را به یکی از طرف های جنگ تبدیل می کند. وی در این باره گفت: همه متحدان، از جمله دوستان آمریکایی در کشتی هستند. پیستوریوس گفت آلمان تنها نیست و بنابراین مخالف اصلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیست.

وزیر دفاع فدرال آلمان همچنین اعلام کرد که تجهیزات و ادوات مربوط به ارتش آلمان که به دلیل تحویل به اوکراین کم می شود به سرعت تکمیل خواهد شد. وی تاکید کرد که احتمالا در اوایل هفته آینده با صنعت تسلیحات در این باره مذاکره خواهد کرد. وی افزود: ما اکنون هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که جاهای خالی به سرعت دوباره پر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 999198

مهمترین اخبار ایران و جهان: