نیوز سیتی!
14 آذر 1401 - 19:45

امام جمعه قزوین: آتش‌زدن و چاقوکشی اعتراض نیست/ دست معترضان واقعی را می‌بوسیم

امام جمعه قزوین گفت: چاقو کشیدن برای مردم و نیروهای امنیتی و آتش‌ زدن مغازه و ساختمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی اعتراض نیست. ما دست معترضان واقعی را می‌بوسیم و از کسانی که به اموال و سلامتی مردم آسیب می‌زنند، اعلام بیزاری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز در جلسه پرسش‌وپاسخ که در دبیرستان دخترانه صدیقه کبری(س) برگزار شد، اظهار داشت: این روزها شاهد این بودیم که برخی اغتشاشگران و افراد فریب‌خورده مسئولان نظام را دیکتاتور خطاب کردند، در حالی که دیکتاتور آمریکایی‌ها هستند که با رسانه‌های خود نحوه درست کردن کوکتل‌مولوتف و به آتش کشیدن خانه و مغازه مردم را آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه از اعتراض در فضای ‌آرام و منطقی استقبال می‌‌کنیم، اضافه کرد: با این حال این نکته را هم متذکر می‌شویم که چاقو کشیدن برای مردم و نیروهای امنیتی و آتش‌ زدن مغازه و ساختمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی اعتراض نیست. ما دست معترضان واقعی را می‌بوسیم و از کسانی که از فضای اعتراض سوء استفاده کرده و به اموال و سلامتی مردم آسیب می‌زنند، اعلام بیزاری می‌کنیم.

عابدینی با ذکر اینکه در این روزها شاهد این بودیم که فرزند یک شاه دیکتاتور و ظالم دلسوز مردم ایران شده بود، ادامه داد: این فرد ملعون به جای ابراز ندامت از اشتباهات پدر و پدربزرگ خود روی کسانی که خیابان‌ را می‌بندند و به مردم تیراندازی می‌کنند، اسم معترض می‌گذارد و مردم را به حمایت از این عوامل چاقوکش و تخریب‌گر تشویق می‌کند.

وی یادآور شد: از نظر نظام اسلامی اعتراض مجاز است، اما خرابکاری و اغتشاش ممنوع است و امروز باید مراقب این باشیم که در دام‌های رسانه‌های دشمن گرفتار نشده و فضای اعتراضی را به سمت آشوب و اغتشاش نبریم. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اردوکشی کشورهای غربی برای نابودی نظام و انقلاب گفت: در این شرایط حتی اگر به شرایط اقتصادی معترض باشیم، باید فضا را بسنجیم و طوری اعتراض کنیم که دشمن نتواند این اعتراض را به آشوب و شورش تبدیل کرده و از آن بهره‌برداری سیاسی کند.

عابدینی با تأکید بر لزوم شناسی خواستگاه‌ها و ریشه‌های دشمن در اغتشاشات و فتنه‌های اخیر افزود: ریشه این اغتشاشات در کشور ما لیدرهایی است که از طرف سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و صهیونیست‌ها مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند و باید بین این لیدرها و جوانان فریب‌خورده‌ فرق بگذاریم و نباید به این جوانان به چشم دشمن نگاه کنیم.

وی ادامه داد: منظور از لیدرها افرادی هستند که روی نیروهای امنیتی و انتظامی ما اسلحه کشیدند که تکلیف اینها روشن است و باید دستگاه قضا با این محاربان برخورد عبرت‌آموز داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 898654

مهمترین اخبار ایران و جهان: