نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 19:57

طرح جامع اربعین حسینی در استان ایلام برای سال آینده اجر می شود

ایلام-معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: طرح جامع اربعین حسینی در استان ایلام برای سال آینده تدوین و اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری روز سه شنبه در جلسه بررسی طرح جامع اربعین در ایلام با حضور مدیرکل و کارشناسان دفتر فنی برگزارشد، گفت: برای سال آینده باید طرحی جامع برای اربعین حسینی دیده شود که طی این طرح با شناسایی ظرفیت‌ها، نیازمندی‌ها و مشکلات در مسیرهای چهارگانه ورودی استان تا مرز مهران و متناسب با تعداد زائران زمینه خدمات دهی برای اربعین ۱۴۰۲ فراهم شود.

وی اظهار کرد: اربعین حسینی بعنوان یک موضوع بین المللی است که استان ایلام و مرز مهران در طول سالهای برگزاری این مراسم، بیشترین حجم زائران را متحمل شده و افتخار پایتخت خادمان اربعین حسینی را داشته است.

هژبری تاکید کرد: باید برای سال آینده طرحی ارائه شود تا بر اساس آن نقشه راه خدمات مطلوب با برنامه ریزی صحیح بر حسب تعداد زائران ورودی به استان ارائه شود.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح جامع اربعین نقش بسزایی در جذب کمک‌ها و تامین اعتبار ریالی لازم برای طرح‌ها و پروژه‌های زیر ساختی خواهد داشت.

معاون استاندار ایلام عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۳۵ پروژه عمرانی زیرساخت اربعین از ۵ درصد تا ۸۰ درصدپیشرفت فیزیکی در سطح مناطق مختلف استان در دست اقدام است و ۶ طرح بزرگ دیگر نیز پیشنهاد شده است که باید دفتر فنی و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای اتمام و شروع آنها پیگیری لازم بعمل آورند.

وی تصریح کرد: دفتر فنی موظف است تمام اطلاعات مربوط به پروژه‌های عمرانی ویژه اربعین حسینی در سامانه منتاک ثبت نماید و بصورت هفتگی با تشکیل جلسه نحوه عملیات اجرایی آنها رصد و پیگیری شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام در ادامه به تشکیل تیم ویژه ای از کارشناسان دفتر فنی جهت ارزیابی ظرفیت‌های استان بویژه مسیرهای اصلی زائرین تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌های شهرستانها از جمله، مساجد، حسینیه‌ها، پارک‌ها، خدمات بهداشتی و درمانی، راه مناسب به بهترین نحو استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909254

مهمترین اخبار ایران و جهان: