نیوز سیتی!
06 مرداد 1401 - 12:14

بهره برداری از یک طرح بزرگ در آزاد راه قم_تهران

طرح بزرگ جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژد در آزادراه قم- تهران با هدف ایمن سازی به بهره برداری رسید. به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم،سید حسن خلیلی نیا ،راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان از تکمیل طرح بزرگ جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران خبر داد. سید حسن خلیلی نیا،راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان از تکمیل طرح بزرگ جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران خبر داد.او گفت: با توجه به ضرورت ایمن سازی حداکثری آزادراه قم- تهران که سومین محورترافیکی کشور است، طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران، از اسال ۹۵ و در ۴ فاز عملیاتی شد. راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با بیان این مطلب که طول حوزه مسئولیتی استان قم در آزادراه قم- تهران، ۶۵ کیلومتر است، عنوان کرد: درفاز نخست از اجرای پروژه، ۲۳۴۰ قطعه نیوجرسی مفصلی (۴ تا ۶ متری) در ۱۳ کیلومتر از رفوژ آزادراه قم- تهران جایگزین گاردریل‌های موجود شد. خلیلی نیا افزود: همچنین در طول ۱۳ کیلومتر از اجرای فاز نخست، ۶۸۱۲ شاخه گاردریل دردوطرف رفوژ آزادراه قم- تهران جمع آوری شد.رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم طول فاز دوم از طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران را ۱۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: طی فاز دوم طرح ۲۵۲۰ قطعه نیوجرسی مفصلی جایگزین، ۷۳۳۶ شاخه گاردریل دردوطرف رفوژ این آزادراه مهم کشور شد. خلیلی نیا در ادامه به مشخصات فنی – اجرایی فاز سوم از طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران اشاره  کرد و گفت: طی سومین مرحله از اجرای طرح که طول آن ۱۳ کیلومتر است، ۶۸۱۲ شاخه گاردریل جای خودرا به ۲۵۰۰ قطعه نیوجرسی مفصلی ۳ تا ۶ متری داد. اوطول مسیر اجرایی فاز چهارم پروژه را ۲۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: از ویژگی‌های فاز چهارم از طرح جایگزنی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران، طول مسیر پروژه است که با توجه به پیگیری‌های مجدانه عوامل دخیل، اجرا و به بهره برداری رسید. او تعداد نیوجرسی‌های مفصلی جایگزین شده در فاز چهارم را ۴۵۰۰ قطعه ۴ تا ۶ متری عنوان کرد و گفت: در طول مسیر اجرایی فاز چهارم، ۱۳ هزار شاخه گاردریل ازدوطرف رفوژ آزادراه قم- تهران جمع آوری شده است. خلیلی نیا اعتبار تخصیصی پروژه جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران را درمجموع بالغ بر ۸۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : درتمامی مسیر اجرایی پروژه در رفوژ آزادراه قم- تهران، نسبت به پاکسازی و ایجاد بستر بتنی جهت استقرار نیوجرسی‌های مفصلی اقدام شد. او حجم بتن بستر سازی جهت استقرا نیوجرسی‌های مفصلی در رفوژ آزادراه قم- تهران را ۱۸ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: نیوجرسی‌های مفصلی به دلیل ساختار بتنی، وزن زیاد، ارتفاع مناسب و مفصل فلزی تعبیه شده دردوطرف، از ضریب ایمنی مناسبی برای جلوگیری از انحراف و ورود خودرو به لاین مقابل برخوردار است. رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم محور‌های برونشهری استان قم تامین ایمنی سفر‌های برونشهری و کاهش حداکثری سوانح جاده‌ای را ماموریت اصلی عنوان کرد و گفت: بی شک تجهیزات ایمنی از ملزومات تامین سفری ایمن است، اما باید توجه داشت عامل اصلی بسیاری از سوانح جاده‌ای خطای انسانی و کم توجهی کاربر به مقررات است. باشگاه خبرنگاران جوانقمقم
شناسه خبر: 483098

مهمترین اخبار ایران و جهان: