نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:26

ویژگی‌های نسل درخشان حاضر در جنگ برای نسل جدید بازگو شود

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما باید ویژگی‌های نسل گذشته را که در جنگ خوش درخشیدند؛ برای نسل جدید بازگو کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه همایش کشوری دبیران درس آمادگی دفاعی با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز برگزار شد.

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این برنامه با بیان اینکه زندگی خردمندانه نیازمند آینده نگری و استفاده از گذشته است؛ گفت: در حوزه حکمرانی وقتی افراد خردمند در رأس امور قرار می‌گیرند از این دو ویژگی نگاه به آینده و تجربه گذشته استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی دست استکبار را از منافع ایران قطع کرده است؛ گفت: دشمنی دشمنان هم فقط با جمهوری اسلامی نیست بلکه آنان با اساس ایران مشکل دارند لذا ما باید با کسب تجربه از گذشته و نگاه به آینده نگرش درستی نسبت به درس دفاعی داشته باشیم.

کریمیان با بیان اینکه توانمندی نظامی به تنهایی نمی‌تواند دانش آموز را در برابر دشمنان مصون بسازد؛ گفت: آنچه که اثر دقیقی دارد نیروی انسانی ماهر است که قرار است از تجهیزات استفاده کند و درس آمادگی دفاعی در همین خصوص است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پدافند غیرعامل به عنوان یکی از اصول اساسی همواره مطرح بوده است؛ گفت: پدافند غیرعامل نیاز امروز ماست. آنچه که لازم است در کلاس‌های درس بیاموزیم فرهنگ رزم، نحوه استفاده از سلاح‌های انفرادی و درک این مسئله است که ایران عزیز ما فارغ از اینکه چه نظامی بر روی کار باشد؛ به دلیل موقعیت ژئوپولتیکی همواره مورد طمع دشمنان ما است.

وی با بیان اینکه ایران در آستانه قرارگیری در جمع کشورهای قدرتمند جهانی است؛ گفت: ما باید ویژگی‌های نسل گذشته را که در جنگ خوش درخشیدند؛ برای نسل جدید بازگو کنیم. مدرسه سپاه پاسداران دوم است و ما در حوزه فرهنگ باید با همدلی و وحدت نظر این موضوع را پیگیری کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057898

مهمترین اخبار ایران و جهان: