نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:36

جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و دوستی در منطقه است

بندرعباس - امام جمعه بندرعباس گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و دوستی در منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: اتحاد و وحدت میان ملت‌های مسلمان همواره مورد کینه دشمن و چون خاری در چشم آنان بوده است.

وی با اشاره به طراحی مستمر توطئه‌های متعدد بر علیه تمامی ملت‌های مسلمان منطقه، هدف اصلی این دسیسه‌ها را مسلط شدن بر منابع و ظرفیت‌های ملت ها عنوان ورد و بیان داشت: ملت‌ها طی چند دهه اخیر هر روز روشن‌تر و آگاه‌تر و بیدارتر شده‌اند و وقوع انقلاب اسلامی نیز فصل تازه‌ای از مقاومت و عزت طلبی را در وجود ملت‌ها زنده کرده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تصریح بر اینکه در ماجرای ملی شدن صنعت نفت ایران نیز، استعمارگران با صربه سختی مواجه شده و تودهنی محکمی خوردند، افزود: تاریخ نشان می‌دهد که طی یک سده اخیر حتی روز و ماهی نبوده که دشمنان درصدد به استضعاف کشاندن ملت‌های منطقه نبوده باشند و این ملت‌ها هستند که باید با هوشیاری و دانش افزایی در برابر این زیاده‌خواهی‌ها بایستند.

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره به دنبال صلح و دوستی و برادری با ملت‌های منطقه بوده است و این نه یک تاکتیک بلکه یک استراتژی اعتقادی است ولی مستکبران فرامنطقه‌ای همواره سعی بر ایجاد اختلاف و توطئه بوده‌اند.

وی برادری ملت‌های مسلمان را رمز پیشرفت و عامل اقتدار آنان برشمرد و گفت: لشکرکشی‌های متعدد آمریکا و اروپاییان به منطقه بدلیل عدم اتحاد ملت‌ها بوده است.

امام جمعه بندرعباس به در پیش بودن تعطیلات نوروزی نیز اشاره و به دست اندرکاران این سفرها گفت: تمیزی و پاکیزگی شهر و برنامه ریزی برای بهره مندی مناسب امکانات در این ایام اهمیت زیادی دارد و لذا تمام تلاش‌ها در این زمینه بکار گرفته شود.

وی از دستگاههای مسئول در تامین ارزاق عمومی نیز خواست تا نیازهای مردم در نوروز و رمضان را با دقت زیر نظر گرفته و برای تامین آن تلاش کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097698

مهمترین اخبار ایران و جهان: