نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 16:47

جمهوری اسلامی ایران، مظهر حاکمیت اراده مردم است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جمهوری اسلامی ایران، مظهر حاکمیت اراده مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان بیان کرد: تقوای سیاسی امروز، محافظت از انقلاب اسلامی و ارزش‌هایی است که هزاران نفر به خاطر آن به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی و استکبار به دنبال حذف اسلام و ترویج تفکر ما نمی‌توانیم در جامعه بودند، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم ما دارای اعتماد به نفس هستند و به ما می‌توانیم باور دارند.

آیت‌الله شعبانی ادامه داد: امروز در عرصه‌های مختلف رشد کرده‌ایم و جهانیان بر این رشد ما تأکید دارند، همه مرهون جوانان این آب و خاک و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) به مردم ایران اعتماد به نفس دادند، تصریح کرد: موفقیت جمهوری اسلامی، یعنی موفقیت دانشمندان، دانشگاهیان و جوانان این کشور و به طور کلی موفقیت مردم و مسئولان.

وی اضافه کرد: کدام تحلیل‌گر سیاسی می‌تواند امروز ادعا کند که جمهوری اسلامی وابسته به یک کشور دیگر است، البته بنا بر مصالح خودمان با کشورهای دیگر در تعامل هستیم.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه اگر با بعضی کشورها هم تعامل نداریم، به این علت است که آن‌ها خودشان را دست برتر می‌دانند و ما حاضر به ذلت نیستیم، گفت: اگر دوره پهلوی فساد نبود و وضعیت بهتر بود، چرا هزاران نفر از جوان این کشور حاضر شدند با شاه مبارزه کنند و شهید شدند

وی با اشاره به اینکه حتی سازمان مجاهدین که امروز با پهلوی پیوند خورده است در آن دروان به صورت مسلحانه علیه شاه می‌جنگید، افزود: کدام گروه مردمی در دروان پهلوی از شاه حمایت کرده است؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه رسانه‌های دشمن کاری جز فریب ندارند و لذا باید تاریخ را به درستی مطالعه کرد، اظهار کرد: در طول ۴۴ سال گذشته آنجا که انقلابی عمل کردیم و انقلابی ماندیم و جهادی وارد میدان شدیم، رشد کردیم.

وی با بیان اینکه در هر جا که از اصول خود فاصله گرفتیم و تفکرات لیبرالی حاکم شد، با مشکل روبرو شدیم، همانند عرصه اقتصاد و معیشت، گفت: استقلال و آزادی سر جای خود مهم است، اما همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند اقتصاد و مسکن مردم هم باید درست شود.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه تقوای مسئولینی که میز آنها حاصل خون ۳۰۰ هزار شهید است، این است که انقلابی عمل کنند، افزود: چرا رسانه‌های دشمن از عفو رهبر معظم انقلاب ناراحت هستند؟ مگر آنها خود را طرفدار مردم ایران معرفی نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد فرزندان این کشور در زندان باشند تا آنها کاسبی کنند اما ما می‌خواهیم آنها به زندگی برگردند، مطرح کرد: کسی که لیدر بوده و قتل و جنایت انجام داده حسابش جداست، اما کسی که تحت جو رسانه‌ای دشمن قرار گرفته فرزند ماست و رهبری همانند یک پدر که فرزند خود را می‌بخشد این عفو را اعلام کردند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم سوریه و ترکیه ابزار همدردی می‌کنیم، عنوان کرد: ان‌شاءالله ۲۲ بهمن را به روز وحدت ملی تبدیل خواهیم کرد و همه مردم با وجود اختلاف سلیقه حضوری با شکوه خواهند داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031898

مهمترین اخبار ایران و جهان: