نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 14:20

اردبیلی‌ها هفته گرمی را سپری خواهند کرد

اردبیل-رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی اردبیل طی ۳ روز آینده روزهای گرمی را سپری خواهد کرد.

شهرام کوثری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی سه روز آینده با پایداری شرایط جوی آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری بوده و به دلیل وزش باد جنوبی دمای هوا افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به وقوع رگبار و رعدوبرق گاهی توأم با تندباد موقتی و در مناطق مستعد رخداد تگرگ با توجه به شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب افزود: لذا با توجه به نوع بارش‌های بهاری و احتمال وقوع سیلاب موقتی در مناطق کوهستانی، رعایت موارد ایمنی توصیه می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از روز سه شنبه تا آخر هفته جاری با تغییر جریانات جوی و وزش بادهای شمالی تا شرقی و با فعالیت سامانه بارشی در منطقه، ضمن کاهش نسبی دمای هوا به ویژه در روز چهارشنبه با هوای بسیار خنک آسمان استان نیمه ابری تا ابری بوده و در بیشتر مناطق استان بارش باران پیش بینی می‌شود.

کوثری مهر ادامه داد: لازم به ذکر است که میزان بارش‌ها با شدت و ضعف بوده و در مناطق کوهستانی گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه توجه به هشدار صادره هواشناسی استان سطح زرد توصیه می‌شود، گفت: لذا به کوهنوردان و مسافران نیز توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات در ساعات عصر و شب و عدم اطراق در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258898

مهمترین اخبار ایران و جهان: