نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 13:39

بارش باران و تگرگ اواخر هفته در اردبیل/هوا گرم‌تر می‌شود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با بارش باران و وقوع رعد و برق در اواخر هفته شاهد سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا سه شنبه ۹ خرداد ضمن وزش بادهای جنوبی با سرعت ملایم تا متوسط دمای هوا به طور محسوس افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند شرایط جوی نسبتاً پایدار هست اما از شرایط فصلی و محلی در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در مناطقی از استان به ویژه در دامنه کوهستان سبلان و بخش‌هایی از شهرستان‌های مشگین‌شهر، انگوت و گرمی رشد ابرهای همرفتی و رخداد رگبار و رعدوبرق در مناطق مستعد رخداد تگرگ گاهی همراه با با تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از روز چهارشنبه تا اواخر وقت جمعه با گذر سامانه ناپایدار جوی از منطقه شرایط جوی ناپایدار بوده و علاوه بر خنکی هوای استان، در ساعات بعدازظهر و عصر با تشدید ناپایداری‌های جوی در بیشتر مناطق استان رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود.

محمدی افزود: طی ۵ روز آینده با تاکید بر هشدار هواشناسی صادره سطح زرد و احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعایت موارد ایمنی توصیه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1246698

مهمترین اخبار ایران و جهان: