نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 13:57

هزینه ۲۲۰ میلیارد ریالی در مناطق عشایری گچساران

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال در زمینه زیر ساخت های رفاهی عشایر این شهرستان هزینه شد.

علی عباس سعادت پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در سالجاری ۳۵ میلیارد ریال از محل آلایندگی نفت برای زیر ساخت عشایری این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد:از سال گذشته تا کنون بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال در زمینه زیر ساخت های رفاهی عشایر این شهرستان هزینه شد.

رئیس اداره امور عشایر گچساران تصریح کرد: از این میزان اعتبارات بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال برای بازگشایی جاده های عشایری، ساخت راه و ساخت منبع ذخیره آب هزینه گردیده است.

سعادت پور عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون ساخت هفت منبع ذخیره آب، توزیع یکهزارو ۵۰۰ تن خوراک دام با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال ، طرح آبرسانی به شرق گچساران با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بهسازی آبنما دریلا در این شهرستان انجام شده است.

وی گفت: مناطق عشایری دوشهرستان گچساران و باشت به ساخت ۲۰۰ منبع ذخیره آب آشامیدنی با ظرفیت هر یک ۱۲ هزار لیتر آب نیاز دارند.

رئیس اداره امور عشایر گچساران خاطرنشان کرد: این تعداد منبع ذخیره آب در مناطق باباکلان، دریلا، چک بزپا،آب گندی، تنک زالی،دشت گازال، دشت گل و کوه سرخ، پاکو و حوزه باشت و ... نیاز است.

سعادت پور بیان کرد:میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این منابع ذخیره آب آشامیدنی عشایر بیش ۲۴۰ میلیارد ریال است.

وی افزود:بیش از ۸۰۰ منبع ذخیره آب در مناطق عشایری این شهرستان ها ساخته شده است.

رئیس اداره امور عشایر گچساران اظهار کرد: بیش از ۲ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر در مناطق عشایری گچساران و باشت سکونت دارند.

سعادت پور اضافه کرد: این عشایر در مناطق دریلا، باباکلان، آبگندی، چهار تنگ، هلیگان، کوه گود گل، خشاب، کمر زرد، تنگ دالین، گچ عوض، گچ ترابعلی و سدخاکی، دیم کوه شوش،هزیم و میانه و پیچاب واقع شده است.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271154

مهمترین اخبار ایران و جهان: