نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 16:26

هشدار قرمز وقوع سیل در تهران و سمنان

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی در تهران و سمنان مبنی بر بارش‌های رگباری شدید و احتمال وقوع سیل گفت: امدادگران به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات این جمعیت گفت: بر اساس هشدار هواشناسی، امروز پنج‌شنبه، ۱۸ خردادماه با احتمال رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در شمال شرق استان تهران و ارتفاعات غربی استان سمنان، هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس هشدار هواشناسی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها وجود دارد، تاکید کرد: از هموطنان در این مناطق درخواست می‌شود که از سفرهای برون شهری، فعالیت‌های کوه‌نوردی، استفاده از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه بویژه در ساعات عصر به‌شدت پرهیز کنند.

محمودی گفت: شهروندان اگر با مخاطره‌ای مواجه شدند با شماره امدادی ۱۱۲ تماس بگیرند تا امدادگران هلال‌احمر در سریع‌ترین زمان به منطقه حادثه‌دیده اعزام شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271310

مهمترین اخبار ایران و جهان: