نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 00:29

تعهد اشتغال کهگیلویه و بویراحمد؛ ایجاد بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعهد استان در سال ۱۴۰۲ ایجاد بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی است.

حمیدرضا واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص تعهد اشتغال استان طی سال جاری گفت: تعهد اشتغال امسال استان ۱۰ هزار و ۱۸۰ فرصت شغلی است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برنامه‌های استان برای تحقق این میزان فرصت شغلی گفت: بخشی از تعهد اشتغال استان از طریق فرصت‌های شغلی ایجاد شده بخش‌های اقتصادی و عمرانی پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: بخش دیگری از تعهد هم از محل تسهیلاتی که در راستای بهبود فضای کسب و کار به استان اختصاص داده می‌شود ایجاد خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۲۰ فرصت شغلی بود که بیش از ۹۵ درصد آن به وسیله ثبت اطلاعات اشتغال مستقیم و تسهیلات خود اشتغالی محقق شد.

وی خاطرنشان کرد: از تعهد ۱۳ هزار و ۵۲۰ فرصت شغلی سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شد و در میان پنج استان اول کشور قرار گرفتیم.

این مسئول با بیان اینکه دومین استان کشور به لحاظ کاهش نرخ بیکاری بودیم، افزود: فرصت‌های شغلی مستلزم نظارت هستند لذا حجم نظارت‌ها با گذشته قابل قیاس نیست و افزایش داشته است اما اگر روند نظارت بر تسهیلات اصلاح نشود انحراف در تسهیلات همچنان وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1266898

مهمترین اخبار ایران و جهان: