نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 15:41

وحیدی: کنترل دقیق مرزها راه‌حل مسئله حضور غیرقانونی اتباع خارجی است/ پیگیر ساخت مترو اهواز هستیم

احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه شنبه (دوم خرداد) با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بی واسطه به صورت تلفنی با مردم گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور امروز سه شنبه (دوم خرداد) با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بی‌واسطه به صورت تلفنی با مردم گفت‌وگو کرد.

وزیر کشور در پاسخ به یکی از شهروندان اهوازی در مورد ساخت متروی اهواز گفت: هرچند این مساله در کوتاه مدت نقشی در بهبود وضعیت ترافیک اهواز ندارد، ولی با توجه به اهمیت آن ساخت مترو را پیگیری م‌ کنیم. البته باید در نظر داشت با حمایت دولت از شهرداری اهواز در یک سال گذشته پل‌های هوائی احداث شده‌است که موجب بهبود حمل و نقل شده اند.

وحیدی همچنین در مورد وضعیت آب و فاضلاب اهواز گفت: در گذشته آب باران تا چند روز  در سطح خیابان بود ولی الان باگذشت چند ساعت آبی بر سطح خیابان نیست که این امر هم با توجه به روند رو به رشد تکمیل شبکه فاضلاب استان رو به بهبود است.

یکی از شهروندان مشهدی در خصوص مشکلاتی که اتباع افغانستانی در شهرستان مشهد ایجاد می‌کنند؛ گفت: بسیاری از این اتباع در حاشیه شهر مشکلاتی را ایجاد می‌کنند. بسیاری از آن‌ها هم غیر مجاز به کشور وارد شده اند.

وحیدی در پاسخ به شهروند مشهدی گفت: در خصوص اتباع دو مسئله مهم است یکی اینکه تعداد اتباع زیاد شده و باید نسبت به حضور آنان رسیدگی و بررسی شود. راه حل این مسأله کنترل دقیق مرزهاست. باید مرزها انسداد کامل پیدا کند. دولت هم منابع لازم را برای انسداد مرزها پیش‌بینی کرده است. روی دیگر حضور اتباع در ایران این است که بسیاری از این افراد در مشاغلی سخت کار می‌کنند و متولیان صنعتی بارها به ما گفتند که اگر اتباع افغان برای برخی از مشاغل در کارخانه‌ها حضور نداشته باشند ما نمی‌توانیم کار کنیم. البته باید حضور این افراد در کشور قانونی باشد و هر کسی که در ایران وجود دارد باید حضورش مشخص و قانونی شود. البته به لحاظ انسانی و اخلاقی و عرف همسایگی هم صحیح نیست همه اتباع را از کشور خارج کنیم.


خبر درحال تکمیل است...

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1233654

مهمترین اخبار ایران و جهان: