نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 20:39

نماینده ولی فقیه در استان کرمان: میراث فرهنگی کمک کند 2 مسجد تاریخی کرمان حفظ شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درخواست داریم به دو‌ مسجد تاریخی کرمان، یکی کبیر و دیگری امام خمینی(ره)، توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی شامگاه امروز دوم خردادماه در دیدار قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه ایران جزء چند کشور با قدمت تاریخی بالا در جهان است، اظهار داشت: کرمان هم در ایران و هم در جهان می‌درخشد.

 وی بیان کرد: قلعه‌های تاریخی، دارای تمدن زیادی در استان کرمان وجود دارد و به‌دلیل کمبود اعتبارات آثار میراثی استان در حال نابود شدن هستند و از وزارتخانه درخواست داریم در حد توان خود به کرمان کمک کند.

 فعالی افزود: کرمان می‌تواند از ظرفیت شرکت‌های بزرگ فعال در استان استفاده کند که اگر برای این اقدام نیاز به مصوبه‌ای در وزارت میراث دارد، در دستور کار قرار دهید.

 وی بیان داشت: برخی جاهای بافت تاریخی شهر کرمان تقریبا متروکه است.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درخواست داریم به دو‌ مسجد تاریخی کرمان یکی کبیر و دیگری امام خمینی(ره)، توجه ویژه‌ای داشته باشد و برخی از مدارس تاریخی کرمان نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

 امام جمعه کرمان بیان کرد: با توجه به مرقد حاج قاسم سلیمانی، زائران زیادی از حدود ۶۰ کشور به این استان سفر کرده‌اند

وی ادامه داد: یک سرمایه‌گذار برای احداث حوزه علمیه‌ای بزرگ برای پوشش منطقه جنوب‌شرق کشور در کرمان ورود پیدا کرده است و ده هکتار زمین در نظر گرفتیم که یک مشکل میراث فرهنگی دارد و از این وزارتخانه درخواست همکاری در چارچوب قانون برای رفع این مشکل داری.م

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234154

مهمترین اخبار ایران و جهان: